یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


 

 

وقتی شما یک سایت را از مرورگر خود درخواست می‌کنید در حقیقت در حال دانلود یک فایل هستید که می‌تواند یک فایل صفحه وب با فرمت HTML، یک فایل تصویری مثلا با فرمت GIF و یا یک فایل صوتی مثلا با فرمت MIDI و یا ترکیبی از آنها باشد. این فایلها در کامپیوتر شما بارگذاری (Download) شده و از طریق مرورگر وب (Web Browser) به شما نشان داده می‌شوند.

 

هرگاه که شما فایلی را دانلود می‌کنید، داده‌ها در مسیری به سمت شما منتقل می‌شوند که به اصطلاح به آن Data Transfer می‌گویند. برای مثال اگر شما صفحه‌ای را با حجم یک کیلوبایت (۱kb) یا ۱۰۲۴ بایت دانلود می‌کنید، دقیقا به همان مقدار یعنی یک کیلوبایت داده را از سرور آن سایت به کامپیوتر خود منتقل کرده‌اید. این مقدار برای حجمهای دیگر به ترتیب زیر است:

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 14 / 8 / 1390برچسب:پهنای باند Bandwidth, ] [ 20:19 ] [ کاوه حق پناه ]

 

 

راسخون : بر اساس مصوبه شماره ۴۹ هيچ كدام از شركت‌هاي اينترنتي ندا و شركت مخابرات ايران مجاز به اعمال محدويت دانلود براي مشتركين نيستند.
 

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، برداشته شدن محدوديت دانلود در سرويس‌هاي اينترنت پرسرعت مخابرات و شركت‌هاي اينترنتي طبق مصوبه شماره ۴۹ كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، موضوعي است كه از دو جنبه قابل بررسي است؛ اينكه آيا امتيازي در جهت ارتقاي ميل كاربران ايراني به استفاده از ADSL خواد شد و يا تهديدي در جهت افزايش مجدد تعرفه‌ها توسط شركت‌هاي اينترنتي براي كاربران است؟


ادامه مطلب
[ دو شنبه 14 / 8 / 1390برچسب:مژده به كاربران ADSL, ] [ 1:22 ] [ کاوه حق پناه ]

دلیل قطع شدن VPN چیست؟


 

راسخون : VPN سامانه ای برای دور زدن فیلترینگ بود که بارها از سوی مقامات مسئول بر غیر قانونی بودن و مجرمانه بودن استفاده از آن تاکید شده بود.
 

به گزارش راسخون به نقل از پارسینه، از هفتم مهرماه 1390، پورت PPTP در اینترنت ایران مسدود شده است، در پی این اتفاق،همه VPN در سراسر کشور قطع شده است.

 

VPN سامانه ای برای دور زدن فیلترینگ بود که بارها از سوی مقامات مسئول بر غیر قانونی بودن و مجرمانه بودن استفاده از آن تاکید شده بود.

 

پورت، درگاهی است برای ورود و خروج داده‌ها و اطلاعات و هر پورت نرم‌افزاری خوانده می‌شود. هر کدام از پورت‌ها کار خاصی انجام می‌دهند مثلا پورت ۲۵ مخصوص ارسال ایمیل است و پورت ۱۱۰ برای دریافت آن و پورت ۸۰ یا HTTP برای دسترسی به صفحه‌های اینترنتی.

 

در صورتی که خدمات‌دهنده‌ سرویس اینترنت و یا شرکت زیرساخت، پورت‌های ۲۵ و ۱۱۰ را مسدود کند، امکان دریافت و یا ارسال ایمیل ممکن نخواهد بود. در صورت مسدود کردن پورت ۸۰ امکان استفاده از اینترنت غیرممکن است.

 

پورت PPTP یا Point-to-Point Tunneling Protocol برای ساخت شبکه‌های خصوصی مجازی (VPNs) مورد استفاده قرار می‌گیرد. مسدود کردن این پورت امکان استفاده از وی‌پی‌ان‌ها را غیر ممکن می‌کند. L2PT یا Layer 2 Tunneling Protocol و SSTP یا Secure Socket Tunneling Protocol نیز کاربرد مشابهی دارد.

 

برخی اخبار و شنیده ها قطع شدن پورت PPTP حکایت از آماده سازی مقدماتی "اینترنت ملی" (اینترانت) توسط شرکت مخابرات است.
 

[ دو شنبه 14 / 8 / 1390برچسب:قطع شدن VPN , ] [ 1:20 ] [ کاوه حق پناه ]

در صورتی که با مباحث مربوط به شبکه آشنایی داشته باشید حتماً با مفهوم MAC Address آشنا هستید. MAC Address یک آدرس فیزیکی است که یکی از کاربردهای آن تشخیص دادن یک کارت شبکه از دیگر کارت شبکه‏ ها است و به کارت شبکه اجازه شناسایی داده‏ای که به آن فرستاده شده است را می‏دهد.

 MAC Address بر خلاف IP یک ادرس خاص است و در درون تراشه کارت شبکه ثبت می‏شود. راه‏های مختلفی جهت تغییر MAC Address کارت شبکه وجود دارد، اما هیچ یک از این راه‏ها باعث ایجاد تغییر دائمی و همیشگی نمی‏شود، بلکه این تغییرات موقت هستند و در صورت راه‏اندازی مجدد سیستم به حالت گذشته باز می‏گردند.

اما در این ترفند قصد داریم به معرفی یک روش بسیار مفید و عملی بپردازیم که به وسیله آن می‏توانید MAC Address کارت شبکه را به طور دائمی تغییر دهید.
 



 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 18 / 8 / 1390برچسب:تغییر دائمی MAC Address کارت شبکه (هک پیشرفته), ] [ 10:57 ] [ کاوه حق پناه ]

 

در صورتی که در منزل و یا محل کار ، از دو کامپیوتر استفاده میکنید ، شما میتوانید بدون نیاز به شبکه کردن کامپیوترها و تنها از طریق خطوط تلفن و با خرید یک کارت اینترنت میتوانید هر دو کامپیوتر را به اینترنت Dial Up وصل کنید.

برای خواندن ترفند روی ادامه متن کلیک کنید

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 30 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 1:15 ] [ کاوه حق پناه ]

Radmin Remote Administrator 3.3.1

مشهورترین و یکی از بهترین نرم افزارهای ارتباط رایانه ها از طریق شبکه و اینترنت است که برنده جایزه بهترین نرم افزار کنترل از راه دور نیز شده است.
 

شما میتوانید از طریق این نرم افزار رایانه خود را از هر نقطه از زمین از طریق اینترنت کنترل کنید. بدین صورت که نسخه ای از نرم افزار را بروی رایانه اصلی و نسخه ای دیگر را بروی رایانه دیگری نصب میکنید و از این طریق این ارتباط را ایجاد مینمایید.
ارتباط از طریق IP میسر میشود و در کافی نت ها نیز امکان استفاده موجود است.

ویژگی های این نرم افزار :

کنترل از طریق اینترنت و LAN
انتقال امن و مطمئن فایل
سرعت بالا
ایمنی قوی
نیرومند و مطمئن
قابلیت چت نوشتاری و گفتاری
Shutdown از راه دور
ارتباط Telnet

 

دانلود     حجم : 5.5 مگابایت

[ یک شنبه 2 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 11:58 ] [ کاوه حق پناه ]

M NetSender 2.0

این برنامه برای جاهایی که چند تا کامپیوتر به هم شبکه باشه مثل آموزشکده ها یا آموزشگاهها یا کافی نت ها و یا گیم نت ها و یا هنرستانها و ... باهاش می تونید از طریق کامپیوتر خودتون برای کامپیوترهای دیگه پیغام بفرستین . فقط کافیه که اسم کامپیوتر (Computer Name) مقصد رو بدونین .


حتی می تونین براش تنظیم کنین تا بیش تر از یک پیغام بفرسته مثلاً 100 تا بفرستین بعد کامپیوتر طرف مقابل ممکنه حتی قفل کنه !!!
 

 

لينك دانلود     حجم: 1 مگابایت
 

[ یک شنبه 2 / 8 / 1390برچسب:NetSender ارسال پیغام بدیگر رایانه ها در شبکه, ] [ 10:54 ] [ کاوه حق پناه ]

 

آموزش فارسي و تصويري طريقه شبکه کردن دو يا چند رايانه

در اين برنامه نحوه شبکه کردن دو رايانه به طور کامل آموزش داده مي شود.

اين آموزش شامل روشهاي اتصال ، نام گذاري کامپيوترها ، آدرس IP ، به اشتراک گذاري فايلها ، به اشتراک گذاشتن چاپگر ، به اشتراک گذاري اينترنت توسط قابليت Internet Connection Sharing ، ساختار شبکه و تجهيزات مورد نياز مي باشد.

اين آموزش روش شبکه کردن را در هر دوي ويندوزهاي XP و 98 به صورت تصويري بيان مي کند.

اين فايل به صورت PDF و در 9 صفحه تهيه شده است.

منبع آموزش سايت ديگري است که تهيه فايل PDF به همراه ويرايشهاي لازم توسط بخش دانلود سايت انجام شده است.

با برنامه WinRAR فايل را از حالت فشرده خارج و با برنامه Adobe Reader آن را باز کنيد.

لينك دانلود

[ پنج شنبه 29 / 7 / 1390برچسب:آموزش شبکه کردن دو رایانه, ] [ 10:10 ] [ کاوه حق پناه ]

 

10 هکر تاریخ ساز دنیا

حتما در مورد تهدیدهای اینترنتی تا به حال چیزهایی شنیده اید. ویروس، تروجان، جرم سایبری، بات نِت، فیشینگ و ... واژه‌هایی هستند که کاربران اینترنت بسیار از آنها وحشت دارند. یک لحظه غفلت، کاربر را به دام سوء استفادهِ هکرها می ‌اندازد. خود واژه هکر از همه ترسناک تر است. کاربران عادی همیشه از این واژه وحشت دارند. در دنیای آنها، همیشه هکرها بازیگر نقش منفی دنیای کامپیوتر هستند. اما واقعیت اینگونه نیست.

هکرها در واقع افرادی هستند که از کامپیوتر در سطح بالاتری از مردم عادی استفاده می کنند. آنها متخصصانی هستند که توانایی ورود به سیستم های کامپیوتری و در دست گرفتن کنترل آنها را دارند. این مساله به خودی خود وحشتناک و بد نیست. زمانی شکل منفی به خود می گیرد که هکرها از علم خود برای سوءاستفاده از دیگران استفاده می کنند.

دنیای کامپیوتر همیشه پر بوده از هکرهایی که علم کامپیوتر را به سمت پیشرفت هدایت کرده اند و شکل امروزی اینترنت، شبکه و کامپیوترها را ساخته اند. هکرها دو نوع هستند؛
White Hat و Black Hat!

کلاه سفیدها همان افرادی هستند که از علمشان در راستای ارتقا کیفیت دنیای کامپیوتر استفاده می کنند. کلاه مشکی ها نیز سوءاستفاده گرهای خطرناک هستند. البته هکرها انواع مختلف دارند و برخی از آنها کسانی هستند که در تولد و شکل دادن به دنیای امروز کامپیوتر، سهم - بزرگ یا کوچک – دارند.

در این مقاله شما را با 10 نفر از «هکرهای تاریخ ساز» دنیا آشنا می کنیم.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 22 / 7 / 1390برچسب:هکرهای معروف دنیا, ] [ 15:24 ] [ کاوه حق پناه ]
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User