یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات

یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


 

قطع اینترنت در مصر را می توان به عنوان یک مورد اضطراری در نظر گرفت که بخش IT آن کشور باید برای مقابله با آن آماده باشد.

سیستم های پشتیبانی می باید در مواقعی که سرورها صدمه میبینند، در محل سرور آتش سوزی رخ می دهد و یا زلزله کل مکان تجاری را از بین می برد، یا مثلاً در مورد مسئله مصردولت تصمیم بگیرد تا اینترنت را قطع کند ، در محل وجود داشته باشند.

اما در مورد تجار چطور؟

مقالات مشابه :
تصور کنید در مصر بودید ( یا هنوز هستید) و می خواهید با آنچه در جهان در حال رخ دادن است، ارتباط برقرار کنید، یا فقط بخواهید در دفتر کار خود چیزی را چک کنید؟ یک راه حل این است که از اینترنت Dial-up که اغلب سرعت آن کنداست ولی هنوز هم قابل اطمینان است،استفاده کنید.


اینترنت Dial-up از سوی دولت و یا بواسطه بلایای طبیعی ، قطع نمی گردد. آیا تا کنون اتفاق افتاده است که در هتل محل اقامت خود، پورت اینترنت نداشته باشید و یا دسترسی Wi-Fi مدام قطع و وصل شود؟ در اداره نیز ممکن است بعضی مواقع دسترسی DSL و کابل پهنای باند مشکل پیدا کند (اگر چه شرکت های بزرگتر باید خدمات پشتیبان اینترنتی داشته باشند، اما احتمالاً بسیاری از SOHO ها ،منابع لازم برای انجام این کار را نخواهند داشت).

پس در نتیجه کاهش قدرت جریات برق وجود دارد و با توجه به اینکه SOHO ها هیچ تولید کننده ی پشتیبان انرژی ندارند، اینترنت کلاً کار نخواهد کرد.


دسترسی به خط تلفن، یک مودم و یک اکانتISP برای اینترنت Dial-up ، تمام چیزهایی هستند که برای رفع مشکلات بالا و آنلاین شدن در هرمکانی بدان نیاز دارید.

برای مثال وقتی جریان برق قطع باشد، خطوط تلفن اغلب هنوز کار می کنند ، پس امکان اتصال Dial-up وجود دارد. در صورتی که نخواهید از خدمات ISP استفاده کنید و یا محصولات آن را خریداری نمائید، می توانید از شیوه های دیگری برای داشتن اینترنت Dial-up استفاده کنید.

هنوز هم امکان خرید لپ تاپ هایی با مودم های Dial-up داخلی وجود دارد، گر چه بواسطه دسترسی گسترده پهنای باند، استفاده از این شیوه کمتر اتفاق می افتد.

شرکت HP می گوید هنوز هم مودم های داخلی را برای مشتریان تجاری خود عرضه می کند، آن هم برای زمانی که دسترسی پهنای باند فراهم نبوده، یا حادثه ای اتفاق بیفتد.


برای کامیپوترههای بدون مودم Dial-up داخلی، شرکت Robotics چندین وسیله اتصال USB داخلی مثل USRobotics Courier 56K عرضه می کنند. مطابق نظر این شرکت، این مودم دارای ویژگی هایی از جمله اتصال مجدد خودکار در زمان افت سیگنالها و نیز قابلیت های تشخیص از راه دور برای مدیریت و اشکال زدایی از راه دور می باشند.


به خاطر داشته باشید که هنگام سفر به خارج از کشور باید یک آداپتور برق مناسب به همراه یک مودم خارجی برای خروجی های مختلف برق در کشورهای مختلف سرتاسر جهان همراه خود داشته باشید. مودم USRobotics Courier 56K با برق ۱۱۰ ولت تا ۲۴۰ ولت و با آداپتورهای مختلف عمل می کند.


اتصال Dial-up نیاز به سرورهایی دارد که تنها برخی ISP ها این نوع سرویسها را ارائه می دهند. درمیان شرکتهای عمده ارائه دهنده خدمات اینترنت، شرکت Verizon این سرویس را ارائه می دهد در حالی که شرکت Cox Communications چنین سرورهایی ندارد.

از دیگر تامین کننده های اینترنت Dial-up می توان به شرکت های EarthLink, NetZeroو PeoplePC اشاره کرد. با وجود اینکه روشهای دیگری نیز وجود دارد ، بسیاری از کاربران تجاری که تحمل کافی برای هک شدن سیستم هایشان را ندارند، می تواننداز نرم افزاری استفاده کنند که شرکت خدمات دهنده در هنگام اتصال به سیستم عامل لینوکس، ویندوز، و یا مکینتاش به آنها پیشنهاد می کند.


نکته ای که باید به خاطر بسپارید، این است که در هنگام استفاده از اینترنت Dial-up ، هزینه تلفن بیشتر می شود و کاربران می باید هزینه بیشتری بپردازند. شماره گیری یک سرور درکالیفرنیا از هتلی در مصر به نظر یک پیشنهاد گران و پرخرج می باشد.


روش هایی که در بالا ذکر شد می تواند به هر کاربری تجاری این امکان را بدهد تا از مصر یک لینک اینترنت ایجاد کند، هرچند این نویسنده هنوز آن را امتحان نکرده است.

با این حال شرکت خدمات اینترنتی فرانسوی FDN ادعا می کند که در فرانسه، دسترسی به اینترنت را برای کاربران در مصر و از طریق اتصال Dial-up فراهم نموده است.


سرعت انتقال داده در اتصالات Dial-up ،۵۶ کیلو.بایت در ثانیه می باشد که با اتصالی با پهنای باند ۴ مگابایت در ثانیه به زحمت مطابقت می کند و البته برای برنامه هایی با پهنای باند فشرده مثل Youtube بسیار کند می باشد.

اما اینترنت Dial-up برای Twitter ، Facebook، Google و یا دسترسی ایمیل حتی در هنگام مواجهه با بلایای طبیعی و یا حتی نبود پهنای باند می تواند گزینه مناسبی باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User