یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات

یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


نصب دکل‌های BTS در مناطق مسکونی و ارسال پارازیت های ماهواره خطری بزرگ برای سلامتی است

مهر ۱۴, ۱۳۸۸ توسط : موضوع : اخبار اجتماعي, اخبار علمی پزشکی

 

خطرات ناشی از ارسال پارازیت های ماهواره ای نصب دکل‌های BTS در مناطق مسکونی

56565685865876

تحقیقات پزشکی در نقاط محتلف جهان نشان می دهد که امواج الکترومغناطیس که به طور عمده به دنبال نصب دکل‌های BTS در مناطق مسکونی و همچنین جدیدا از طرف دکلهای پارازیت انداز ماهواره ای منتشر می‌شود، باعث بروز مشکلات خونی و مغزی برای ساکنانی که در نزدیکترین میدان مغناطیسی تاثیرگذار این امواج زندگی می‌کنند، می شود .تحقیقات زیادی در جهان انجام شده که اثرات خطرناک امواج مختلف رادیوئی یا راداری و الکترومغناطیس بر سلامت انسان را اثبات می کند .

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، در حالی که ساکنان دره نیودنور کانادا به منظور حفظ طبیعت، محیط زیست و نگرانی از سلامت خود خواستار جلوگیری از نصب یک دستگاه آنتن پوشش دهنده ارتباطات موبایل و اینترنت در این دره شده اند ، اپراتورها ی نلفن همراه در ایران پشت بام آپارتمانها و حیاط خانه ها ی مسکونی مردم در فضای ۶۰ تا ۱۰۰ متر را با بهای ۳ میلیون تومان در سال اجاره می‌کنند و این در حالی است که اغلب این فضاها از استاندارد و استحکام لازم برخوردار نیستند و اگر اتفاقی برای آن خانه مسکونی بیفتد هیچ نهادی پاسخگو نخواهد بود.

 

گرچه مسوولین وزارت ارتباطات کشور ایران مدعی هستند که پارازیت های ماهواره ای مانند تشعشعات آنتن های BTS تلفن همراه ( موبایل ) هیچ خطری را برای انسان ها ایجاد نمی کند و نباید واهمه ای از ارسال آنها داشت. اما نتیجه تحقیقات نشان می دهد که این امواج بر سلامتی افرادی که در نزدکترین فاصله از این امواج قرار دارند تاثیرات بسیار زیانباری دارد .

البته میزان تشعشعات ارسال شده و مناطق آلوده به پارازیت های ماهواره ای ارسالی و همچنین منازل مسکونی که دکلهای BTS تلفن همراه ( موبایل ) بر روی آنها نصب شده باعث اختلاف در تاثیر این امواج بر بدن افراد گوناگون خواهد شد .

میزان اثر گذاری امواج مغناطیسی که برای اخلال و یا ارسال سیگنال های صوتی و تصویری و یا پارازیت های متقابل در فضا منتشر می شوند، به دو عامل شدت امواج و میزان در معرض بودن انسان بستگی دارد.

دانشمندان می گویند آنتن‌های BTS تلفن همراه و از آن بدتر پارازیت های ماهواره ای تشعشعات الکترومغناطیسی از خود ساطع می‌کنند که قرار گرفتن در معرض این امواج در درازمدت مشکلات مختلفی از جمله سردرد، سرگیجه، مشکلات و تحریکات عصبی و… را برای فرد ایجاد خواهد کرد .

تحقیقات نشان داده که کرومزمهای Y که جنسیت نر دارند به علت حساسیت بالا و در صورت تداوم امواج می توانند به شدت تخریب شوند. با این حال اختلالات جنسیتی و خونی و مغزی از اثرات اثبات شده این امواج برای انسانهائی است که در معرض جدی قرار دارند .

لازم به ذکر است بیشتر آنتن‌های تلفن همراه BTS که از سوی اپراتورهای تلفن همراه در کشور ایران نصب شده‌ است مجوز ایمنی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشور ایران را ندارند و اصولا در رابطه با دکلهای ارسال پارازیت های ماهواره ای کسی لزوم مشاوره با وزارت بهداشت ایران را احساس نکرده است .

مشخص شده است هر تشعشی در درازمدت اثراتی را بر سلولهای مغزی و سیستم عصبی فرد بر جای می گذارد و باید بررسی کرد که پارازیت های ماهواره ای چه خطراتی را بر سلامت انسان ها برجای خواهند گذاشت.

محققین می گویند که این امواج نه تنها روی انسان بلکه روی سایر موجودات نیز تاثیرات سوء ایجاد می‌کنند به طوری که برخورد این امواج با انسان و سایر موجودات باعث بروز اختلالات خونی اعم از موتاسیون (جهش‌های خونی) می‌شود که در نهایت از عوامل بروز سرطان است .

سیستمی که در ایران از طریق آن به تولید و ارسال امواج پارازیت دست می زد احتمالا از گروه ”Terrestrial Interference” است و امواج تولید شده از آن با عنوان امواج زمینی رادیویی یا مایکرو ویو شناخته می شوند. این امواج همانند سیگنال از یک برج رادیویی فرستاده شده و بر روی سیگنالهای اصلی ماهواره سوار می شوند و باعث می شوند که تصاویر ماهواره بصورت شطرنجی دیده شوند. نمونه کوچکی از این امواج مایکرو ویو با طول موج متفاوت در دستگاه های آشپزی داخل آشپزخانه ها وجود دارد که باعث پخته شدن غذا می شود .

برای آنکه به توان در کانالهای ماهواره ای اختلال ایجاد کرد باید امواجی با فرکانس های مایکروویو در محدوده ۳ مگاهرتز تا ۳۰۰ گیگا هرتز برسد و همچنین باید آنتنی به طور صحیح مقابل ماهواره قرار گیرد تا امواج به طور موازی، با آن برخورد و در کانون جمع شود. در کانون نیز باید عنصری باشد که بتواند سیگناهای چند گیگا هرتز را به فرکانس های VHF یا ْUHF تبدیل کند. این عنصر همان LNB است که با دارا بودن کمترین نویز می تواند سیگنال ضعیفی را که در فاصله ۷۲ هزار کیلومتر رفت و برگشت داشته، به فرکانس قابل نمایش تبدیل کند . مشخصاً توان این پارازیت اندازها باید بیشتر از امواج ارسال شده باشد در این راستا اسیلاتورهایی در پهنای باند مایکروویو استفاده شده که تمامی کانال های ماهواره ای را دچار اختلال کند .

امواج الکترومغناطیس در قسمت های عضلانی بدن نسبت به بافت های چربی، عمق نفوذ کمتر و جذب بیشتری دارند، لذا امواج مایکروویو بر روی بافت های عضلانی بیشترین تاثیر رادارد و این امواج پس از نفوذ نوعی اثر گرمایی در بدن تولید می کنند .

45654645645

دانشمندان تاکید میکنند که شدت امواج الکترونیکی که دستگاههای ارسال پارازیت ماهواره ای پخش می شوند، از حد معمول بسیار بالاتر و برای انسان خطرناک است . لازم به ذکر است هر چه این امواج مدت بیشتری با بدن برخورد داشته باشد، خطرناک تر خواهند بود. از طرفی زمان برخورد این امواج هم آثار خاص خود را به دنبال دارد. مثلاً برخورد امواج به بدن در زمان خواب، احتمال ابتلا به سرطان زا افزایش می دهد .

جالب است که بدانید این کار هزینه های بسیار زیادی دارد و تکنولوژی خاصی را می طلبد، ارسال این پارازیت های ماهواره ای در شهر تهران در ساعت هایی از شبانه روز قطع می شود که فقط به دلیل اختلالات در فعالیت ATM (مورد استفاده در عابر بانک ها) بانکی است و علت اینکه این کار ۲۴ ساعته انجام نمی شود سلامتی انسانها نیست وگرنه با قدرت و میزان زیادی پارازیت در سطح شهر تهران ارسال می شد .

* نتایج تحقیقات گذشته :

در سال ۱۹۹۴ “ریچارد آلبنز” محقق امواج بر بدن گزارش داد که در مورد اساس سیستم های نیروی هوایی ، گزارش داد که پالسهای الکترومغناطیسی با موج کوتاه ، از نوع ساتع شونده بوسیله “PAVE PAWS” و رادارهای هم فاز مشابه ممکن است باعث ایجاد آسیبهای مکانیکی از طریق آنچه که پیش ماده و لازمه تشعشع نامیده می شود ، شود. در طی یک دوره معین او چنین نتیجه گیری کرد که انفجارهای ثانویه رادیویی در داخل بافتهای زنده زمانیکه بوسیله پالسهای رادار ضربه می خورند ، اتفاق می افتد. پیش ماده تشعشع یکی دیگر از منابه بالقوه و ثانویه هست، که باعث آسیب بافت زنده می شود، که در استانداردهای پرتودهی نادیده گرفته شده است.

اکنون ثابت شده است که تشعشعات موبایل بر روی پروتئینهایی که در سلولهای رشد یافته در آزمایشگاه که از خون شناور انسان گرفته شده است اثر می گذارد .

گرچه پیش بین می شود میزان امواج ساطع شده از بعضی آنتن های BTS موبایل و ارسال کننده های پارازیت ماهواره ای در مناطق پرجمعیت شهر تهران بیشتر از حد استاندارد بین المللی است و می تواند باعث ایجاد عوارض و آثار سوء شود اما کشور ایران برخلاف بسیاری از کشورها ی جهان فاقد موسسه ای مستقل برای سنجش میزان انرژی ساطع شده از آنتن های BTS است .

ما به شهروندان توصیه می‌کنیم پشت بام و حیاط خانه خود را برای نصب دکل آنتن های BTS اجاره ندهند و سلامت خود و دیگر شهروندان را به خطر نیندازند . همچنین به مجلس ایران پیشنهاد می کنیم به عنوان حامی سلامت مردم خواستار پاسخگویی نهادهایی باشد که مبادرت به نصب این دکها نمورده اند و لازم است وزارت بهداشت نقش خود را به عنوان متولی سلامت مردم ایفا نماید و مبادرت به راه اندازی موسسه ای جهت کنترل و نظارت بر میزان اشعه و ندوین دستورالعمل نظارتی و اجرایی بنماید .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User