یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات

یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


 راهنمای تست و استفاده از عطر 


میزان در شناسایی عطر 40% است یعنی از عصاره (اسانس، جوهره) به دست آمده 40% عطر خالص باشد و مابقی آن آب و الکل و دیگر افزودنی ها که آن خالص ترین و گران ترین عطر هاست و به آن پرفیوم می گویند.

حالا معیاربندی عطرها از همین میزان غلظت شروع می شود:

▪ اگر عطری بین 15 تا 20% از مواد معطر داشته باشد، به آن می گویند: عطر یا اودوپرفیومEau de perfume) ).



▪ اگر بین 8 تا 17% مواد معطر باشد، به آن می گویند: اودوتوالت Eau de) toilette ).


▪ اگر در حدود 5 %مواد معطر داشته باشد، به آن می گویند: اودوکلن یا ادکلن Eau de cologne) ).


▪ اگر در حدود 1 تا 3% مواد معطر داشته باشد که ضعیف ترین عطرها می باشد، به آن می گویند: (Eau de Fraiche).

اودو پرفیوم خیلی پایدار و گران است و خیلی آرامتر تبخیر می شود. اودو توالت برای مصارف روزانه مناسب است و ملایم تر از پرفیوم می باشد. اودوکلن از دو نوع اول رقیق تر و ضعیف تر می باشد و ماندگاری کمتری دارد.

همه عطرها از الکل و روغنهای اسانسی تشکیل شده اند. بیشتر عطرها از گلها ساخته شده اند، گلهایی مانند برگاموت، هل، درخت سدر، یاس آفریقایی(گاردینا)، اسطوخودوس، لیمو، زنبق، یاس، پرتقال، تمشک، مریم گلی، گل سرخ، خزه، چوب صندل، وانیل، بنفشه، اوکالیپتوس، رازیانه، کیوی، سیب، برگ بو و ... .


● چگونگی انتخاب یک عطر:
همیشه یک عطر را با توجه به فصل انتخاب کنید. عطرهای گرم و تند مناسب برای فصول سرد یا مناطق سردسیر، عطرهای سرد و گلها و شیرین مناسب برای فصول گرم یا مناطق گرمسیر و مجالس دوستانه، عطرهای تند از هر نوع برای میهمانی ها و مجالس.


توصیه:همیشه یک عطر لطیف و بی عیب و دلپذیر انتخاب کنید. در طول تابستان هرگز از عطرهای سنگین و گرم استفاده نکنید. عطری را انتخاب کنیدکه مناسب با شخصیت شما باشد.

به یاد داشته باشید:

▪ عطرهای با بوی میوه ای و گلی، آرام و خنک و احساسی می باشند.
▪ عطرهای با بوی تند، محرک جنسی می باشند.


● چگونگی تست کردن عطرها:
یک قانون مهم در هنگام تست کردن یک عطر جدید، این است که شما در آن موقع، از عطر دیگر یا لوسیون خشبوکننده بدن استفاده نکرده باشید. مطمین شوید پوست شما تمیز است و هوای موجود در اتاق هم خنک می باشد. بهترین راه برای تست یک عطر جدید به کار بردن آن در مچ دست یا اسپری روی یک کاغذ تست عطر است.


هنگامی که عطر را زدید چند دقیقه منتظر بمانید، زیرا بوی اصلی عطر همیشه یک ساعت بعد ایجاد می شود. کاغذ تست را حدود 3 سانتی متر دورتر از بینی تان نگه دارید. من به شما پیشنهاد می کنم بیشتر از 4 عطر را در یک لحظه نبویید، زیرا شما حتماً سردرگم خواهید شد. از فروشنده بخواهید چندین اشانتیون به شما بدهد تا شما در طی چند روز آنها را تست کنید.

به یاد داشته باشید بوی عطر روی افراد متفاوت، بویی متفاوت دارد. اگر شما عطر دوستتان را خریداری کرده اید این به این معنی نیست که همان بو را بدهید.


● چگونگی استفاده از عطرها به طور صحیح:
عطر را همیشه روی پوست تمیز به کار ببرید. ماندگاری یک عطر بیشتر به غلظت آن مربوط است. عطر اودو توالت یا پرفیوم را روی نقاط نبض دار بدنتان به کار ببرید. مانند پشت گوش ها در قسمت زیر آن، کناره های بینی، مچ دست و مچ پا، فاصله ساعد و بازو یعنی میان آرنج و یا پشت زانوی پا و کنار قوزک پا. عطر روی این مناطق مدت بیشتری می ماند. اگر شما اودو توالت استفاده می کنید، می توانید آن را در فضا اسپری کنید و در آن هوا قدم بزنید که عطر تمام بدن شما را پوشش دهد.

شما بهتر است پرفیوم را قبل از پوشیدنلباسبه بدنتان بزنید، تا از لباسهای شما اندکی بیرون آید و در هنگامی که لخت می شوید بوی عطر شدیدتر شود.

اشتباه بزرگی که بسیاری از زنان و مردان انجام می دهند این است که عطر را مستقیماً روی لباسهایشان بکار می برند. بسیاری از عطرها رویلباسلکه های چربی به جای می گذارند و بوی عطر مدت کمتری باقی می ماند. پس از انجام این کار اجتناب کنید.

به یاد داشته باشید بهترین مناطق برای به کار بردن یک عطر، مناطقی هستند که گرما از خود خارج می کنند و در نتیجه بو از آنجا پخش خواهد شد. اطراف ناف، داخل مچ و پشت زانو مهمترین آنها می باشند.


● نکات مفید:
▪ همیشه بطریهای عطر خود را دور از گرمای مستقیم و نور خورشید نگه دارید.
▪ شما می توانید یک قطره از عطرتان را روی مشعل نفتی بریزید تا اتاقتان بوی عطر بگیرد.
▪ به خاطر داشته باشید، دوام یک عطر به غلظت آن و میزان الکل آن بستگی دارد.
▪ برای بهترین نتیجه قبل از زدن عطر از ژل دوش، لوسیون بدن، پودر بدن استفاده کنید تا تمام بدن خوشبو شود و دوام عطرتان بیشتر شود.
▪ هرگز مچ دستتان را به هم مالش ندهید، این کار اثر عطر را کم خواهد کرد.
▪ اسپری کردن یک عطر روی مو به علت داشتن الکل می تواند به موها آسیب بزند.
▪ همیشه عطر را روی پوستتان تست کنید.
▪ خرید عطر را در صبح ها انجام دهید.
▪ همیشه مطمین شوید که در عطر را محکم بسته اید، زیرا عطر سریع تبخیر می شود.
▪ عطر را در یک اتاق با هوای تمیز و خنک تست کنید.
▪ بیشتر از 4 بو را در یک آن تست نکنید.
▪ همیشه عطر را در نقاط نبض دار بدنتان بزنید.
▪ مقداری از عطر را روی رختخوابتان اسپری کنید.
▪ در سراسر روز اودوتوالت خود را تجدید کنید زیرا بوی آن بعد از 4 ساعت از بین خواهد رفت.
▪ یک عطر خوب می تواند در کل روز با شما بماند.
▪ یک راه خوب برای تضمین بیشتر دوام عطر، پودر بدن است.
▪ به خاطر داشته باشید یک عطر می تواند روی افراد متفاوت بویی متفاوت داشته باشد.
▪ بعضی از عطرها روی لباس ممکن است اثر لکه چربی باقی بگذارند.
▪ ممکن است به بعضی از عطرها حساسیت پوستی نشان بدهید.
▪ اگر شما بوی جزیی و ملایم مدنظرتان است به جای استفاده از عطر از ژل دوش یا لوسیون بدن استفاده کنید.

 

 

بهترین عطر های تابستان را بشناسید

هیچ وقت در خرید عطر عجله نکنید! این نکته، را همیشه در خاطر داشته باشید؛ بویی که در بوییدن اولیه عطر به مشامتان می رسد، بوی واقعی عطر نیست. حواستان باشد گولش را نخورید!تا حالا دقت کرده اید که در فصل تابستان رایحه عطرها بیشتر به مشامتان می رسد؟! انگار بیشتر افراد برای فرار از بوی ناخوشایند در طول ساعت های کاری بیشتر سراغ عطر می روند تا به دلیل گرما بوی نامطبوعی از خود بر جا نگذارند. هر عطر و رایحه ای را نمی توان برای روزهای گرم و شب های پرستاره تابستان استفاده کرد. بهتر است بیشتر سراغ رایحه های تلخ و سرد با بوی خنک و ترش بروید تا ماندگاری عطر بیشتر باشد.

همچنین در روزهای گرم تابستان برای تداعی صبح های باران خورده و بوی برگ درختان سراغ رایحه هایی که در آن از اسانس چوب سدر، کاج و عطر شکوفه های پرتقال و گریپ فروت استفاده شده، بروید. نکته مهم استفاده از رایحه ها و عطرهای خنک در تابستان، باز شدن ذهن و رفع خستگی ناشی از گرماست. تا حالا دقت کرده اید که در روزهای گرم، یک دوش خنک چقدر می تواند حالتان را جا بیاورد؟ استفاده از عطرهای خنک و ترش هم همین حس را به شما انتقال خواهد داد. از نظر روانشناسی، بوهایی که از اطراف به مشام می رسد، مهم ترین عامل در تداعی خاطره های تلخ یا دلنشین محسوب می شوند؛ به طوری که امروز در بسیاری از موارد در برخورد با بیماری ای که منشا روانی دارد، قبل از مراجعه به پزشک به آرماتراپی مراجعه می کنند تا با استشمام رایحه های منطبق با شرایط روحی، اختلالات خواب، افسردگی، وسواس و… را برطرف کنند. آرماتراپی یا همان عطردرمانی نوعی درمان است که با تاثیر روی احساس افراد انجام می گیرد. عطردرمانی می تواند باعث آرامش ذهن و کاهش استرس شود. بو و احساس، رابطه نزدیکی با هم دارند. بو کردن رایحه واکنش مثبتی در مغز ایجاد کرده و باعث می شود فرد احساس خوبی داشته باشد که امروزه طرفداران فراوانی دارد. ثابت شده بوهایی که منشا طبیعی دارند، با تاثیر روی سیستم عصبی مرکزی و متابولیسم بدن، در بروز احساسات شخصی نقش کاربردی ایفا می کنند.

● عشق و محبتی به رنگ سفید

CREED Love in White

معمولا رنگ قرمز نماد عشق و محبت به حساب می آید. اما این بار عشق را به رنگ سفید و با این رایحه تجربه کنید، رایحه ای که برگ برنده اش استفاده کردن از اسانس های نادر و باکیفیت موجود در صنعت عطرسازی ۵ قاره جهان است. یاس سفید از ایتالیا، شکوفه پرتقال از اسپانیا، پوسته برنج از فرانسه، گل مگنولیا از گواتمالا، گل سرخ و چوب صندل از هند و…. رایحه های لوکس برند creed در پاریس علاقه مندان به رایحه های طبیعی و خوشبو را شیفته خود کرد، با گذشت سال ها همچنان با بویی خوش، خاص و متفاوت برای علاقه مندان خاصش تولید می شود، امتحان کردنش را از دست ندهید.

● برای آنها که رازآلود بودن را دوست دارند

Vera Wang Princess Nigh

رایحه ای شیک و مناسب خانم های مشکل پسند پررمزوراز با ترکیبات عجیب و غریب گل یاس، توت وحشی، تمشک شیرین، هندوانه، گل رز، شکوفه پرتقال، شکر، وانیل و رایحه ای جدید که از ابتدای سال ۲۰۱۲ در کنار دیگر رقیبانش نشسته که از ترکیبات متنوع ترش، شیرین و گلی استفاده کرده تا خاص باشد و به حق هم بوی مدرن و متفاوتش شما را متحیر خواهد کرد.

● یک بشقاب میوه تازه

Omnia Coral Bvlgari for women

رایحه ای ملایم با ردپای گل و میوه های تازه! اگر به دنبال بویی ظریف و خاص هستید، این عطر از بهار ۲۰۱۲ روانه بازار شده که می توان در ترکیباتش گل سوسن، توت وحشی، توت سفید و ترکیب ترنج و شکوفه انار و مخلوط پیچیده سدر و مشک را حس کرد. رایحه های برند بولگاری در ایران طرفدارهای پروپاقرص خود را دارد؛ علت این انتخاب هم قیمت مناسب و ماندگاری بالایی است که در نمونه های قبلی اش دیده شده است.

● خداحافظ خستگی

Chanel ALLURE HOMME SPORT EAU EXTRÊME

در ۲۹ مارچ ۲۰۱۲ برند شنل، رایحه جدیدتری از نمونه HOMME SPORT را با اضافه کردن کلمهEAU EXTRÊME روانه بازار کرد. نعناع، شکوفه پرتقال، چوب صندل، مشک سفید و فلفل سیاه با بویی اسپرت و هیجان انگیز برای فرار از خستگی روزمره می تواند کمک حالتان باشد. رایحه خوش بوی این ادکلن برای رده سنی خاصی در آقایان پیشنهاد نمی شود و اگر به رایحه های مدرن و متفاوت علاقه مند هستید، حتما امتحانش کنید.

● الماس زرد

Yellow Diamond Versace (for women)n

الماس زرد! یک عطر خالص و شفاف که درونش روح گل دمیده شده و بویی لوکس و خانومانه دارد. با این رایحه مانند یک الماس می درخشید. طراوت لیمو، ترنج و شکوفه پرتقال در کنار سوسن و در بسته بندی ای مانند نسخه های قبلی اش فقط به رنگ زرد به چشم می خورد. بهتر است از این رایحه برای محیط های رسمی تر استفاده کنید.

● آببازی در وسط تابستان

(BRIT SUMMER EDITION (FOR MEN ۲۰۱۲

رایحه ای تابستانی با ماندگاری بالا که برند بری بری در سال ۲۰۱۲ برای آقایان شیک پوش عرضه کرده است. ترکیب هل، زنجبیل، سرو، نعناع هندی و شکوفه پرتقال می تواند از استرس های روزانه و درگیری های ذهن بکاهد تا احساس شادابی کنید و تاثیری مانند گرفتن دوش خنک در گرمای تابستان دارد.

● اگر می خواهید متفاوت باشید

Kokorico by Jean Paul Gaultier

در ژوئن ۲۰۱۱ برند ژان پل گوتیه، رایحه ای متفاوت با بسته بندی کاملا خاص برای آقایان جوان عرضه کرد. طراحی شیشه این ادکلن دال بر متفاوت بودن شخصیت خودنما و کاراکتر فردی است که از این رایحه استفاده می کند. طراحی شیشه با لوگوی قرمزرنگی است که حالت خودنمایی به بطری ادکلن می دهد، با رایحه ای تلخ که ردپای برگ انجیر، وانیل، نعناع هندی، کاکائوی تلخ، سدر در آن حس می شود.

● میانبری برای شناختن فواید رایحه ها

ریحان: ایجاد صلح و آرامش

رز: احساس لطیف و شکننده

یاسمین: مناسب افراد با اعتماد به نفس بالا

زنبق: افراد باجرات

اسطوخودوس: مناسب افراد محرک و پرجنب وجوش

پرتقال: ایجاد سرزندگی و تعادل

بهارنارنج: برطرف کردن استرس

گریپ فروت: معجزه در خوش اخلاق کردن

لیمو: رهایی از استرس و آشفتگی ذهن

سدر: تسکین دهنده روح

وانیل: مناسب افراد افسرده که بوی دلنشین آن باعث ایجاد نشاط و سرحال آمدن می شود.

اکالیپتوس: اگر احساس افسردگی شدیدی دارید، سراغش بروید

چوب صندل: رایحه ای شیرین و خاص برای کنترل هیجان های درونی

کاج: قدرت بالابردن حالات روحی و عاطفی شخص را دارد.

مشک: بالا بردن اعتماد به نفس و. . . .

● نکته

هیچ وقت در خرید عطر عجله نکنید! این نکته، را همیشه در خاطر داشته باشید؛ بویی که در بوییدن اولیه عطر به مشامتان می رسد، بوی واقعی عطر نیست. حواستان باشد گولش را نخورید! بهترین راه برای خرید عطر متناسب با سلیقه تان، استفاده از کاغذ در امتحان کردن رایحه است. بعد از اینکه عطر را روی کاغذ زدید، حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا رایحه عطر وارد فاز دومش شود. بعد از این مدت، آن را با بوی ثانیه اول مقایسه کنید. اگر وسواس بیشتری دارید ۱۰ دقیقه بیشتر صبر کنید تا به رایحه ای که به مشامتان می رسد اعتماد بیشتری داشته باشید. هرگز و هرگز برای امتحان رایحه، عطر را روی لباس تست نکنید. اتفاقات شیمیایی بین عطر و الیاف لباس، شما را گیج می کند و مانع از استشمام بوی اصلی عطر می شود

  

ودر آخر یه  تجربه شخصی اضافه کنم موقع خرید عطر و ادکلن حتما یه لاک ناخن همراه داشته باشید چون هنگام تست بوها قاطی میشن وقدرت انتخاب ندارید ویا ممکنه اشتباه انتخاب کنیدپس بعد از هر 3 تست لاک رو باز کنید و بو کنید اینطوری کلا بو های قبلی رو کاملا فراموش میکنید

موفق باشید 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 23 / 11 / 1391برچسب:, ] [ 16:51 ] [ کاوه حق پناه ]
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User